Relația copii – trainer Echo

Atunci când vorbim despre cursuri de copiii, fie ele de limbi străine, dans, muzică sau orice alt domeniu de interes, relația dintre cursant și profesor/instructor trebuie să primeze. La Echo Kids considerăm că este foarte important să ne cunoaștem cursanții, să împărtășim probleme și să găsim împreună soluții, chiar dacă acestea nu sunt legate de curs sau de limba pe care noi o predăm.

La începutul unui curs, atunci când cei mici sunt emoționați și nu au curajul să vorbească îin fața unor străini, trainerul trebuie să asigure activități plăcute, interactive, distractive, care să îi ajute pe copii să își controleze emoțiile specifice unui nou început și să își dezvolte spiritul de camaderie.

Orice trainer încearcă să creeze o dinamică a grupului armnioasă, în care cursanții să fie prieteni, să se ajute, să se suțină, creând astfel o atmosferă placută, în care se simt în siguranță și în care le este mai ușor să învețe.

Acest lucru se poate realiza cu ajutorul trainerului și activităților dedicate acestui scop de a ne cunoaște mai bine. Dacă asigurăm un schimb de informații personale, cei mici vor descoperi că au multe lucruri în comun, de la materia preferată la școală, la desene animate pe care le urmăresc cu drag, la activități sportive și alte pasiuni pe care le mai au.

În acest sens, eu dedic începutul unui curs (15 minute) activităților menite să facem schimb de experiență. Fiecare cursant povesește despre ce a făcut în weekend, ce film a mai văzut, ce carte a mai citit, în ce excursie a mai fost șamd. Pe măsură ce cursantul respectiv povestește aceste lucruri, trainerul îi încurajează pe ceilalți să pună întrebări sau să spună dacă și ei au făcut ceva asemănător. Acest tip de activitate poate fi făcută și cu cei foarte mici, trainerul fiind cel/cea care pune întrebări, astfel încât să îi fie ușor celui mci să răspundă.

Un alt aspect pe care îl consider important este să ne sărbătorim realizările împreună. Mulți copii participă și la alte activități extrașcolare, în special sportive, și se întâmplă să câștige o competiție. Împreună îl/o putem felicita pentru această reușită, fapt care ușor-ușor îmbunătățește autonomia cursanților și ei se simt cunocuți și apreciați pentru toate aspectele, nu doar cel legat de limba străină studiată și performanțele din acest domeniu.

Le dăm de înțeles cursanților că îi vedem, îi înțelegem și ca indivizi, nu doar un grup de copii. Lucrurile mărunte joacă și ele un rol mare: îi complimentăm pentru o tunsoare nouă, o rochie frumoasă, îi intrebăm ce face câinele sau pisica lor, etc.. Mulți copii spun când este ziua unui membru al familei, putem acorda un moment pentru a le ura La mulți ani și de a întreba câte ceva despre acest eveniment. De asemenea, copiii împărtășesc și momente mai triste, cu o încărcătură emoțională mai mare, pe care nu trebuie să le evităm. Măcar printr-o simplă încurajare de genul O să fie bine, cursantul se va apropia și mai mult de trainer și de ceilalți membri ai grupei.

În conluzie, organizarea unei grupe sau mai cunoscutul management al clasei presupune stabilirea unor reguli, norme și proceduri, care au rolul lor și sunt foarte utile, dar creare unui mediu de învățare primitor, lipsit de stres și critici are întâietate și este un scop al tututror trainerilor Echo. 

  • 1600 de copii înscriși în programele Echo Kids
  • 8 ani de experiență de predare a limbilor străine pentru copii
  • 95% din cursanții Echo Kids au obținut scor maxim la examenele Cambridge!
  • 5 programe de studiu organizate pe nivel de cunoștințe și în acord cu vârsta copiilor!
 
Call Now Button0216421355